Thursday, December 18, 2014

Today My Google Account Was Hacked!!!


 photo papermauhacked001_zps2c4422e2.jpg

Today my Google account, which includes my personal email and my blog was hacked. For a few minutes my blog was removed. Luckily, when I did the first post of the day, I received the message that there was suspicious activity on my account and my blog had been removed. I tried unsuccessfully to log in and received a message from Google asking a valid phone number, for an ID check. I provided the number and immediately received a call with a code that made I could log in and put things in order. I would like to thank Google for readiness to notice suspicious activity and the ease in making me again owner of my account without unnecessary bureaucracy. Here is a warning to all blog friends who have Gmail account. From time to time, change the password. It's worth losing a few minutes now and avoid a lot of headaches later.


Hoje minha conta do Google, que inclui meu e-mail pessoal e meu blog, foi hackeada. Durante alguns minutos meu blog foi removido. Por sorte, no momento em que eu fazia o primeiro post do dia, recebi a mensagem que havia atividade suspeita em minha conta e que meu blog havia sido removido. Eu tentei fazer login sem sucesso e recebi uma mensagem do Google pedindo um número de telefone válido, para uma checagem de identidade. Eu forneci o número e imediatamente recebi uma chamada com um código que fez com que eu pudesse logar e por as coisas em ordem. Eu gostaria de agradecer ao Google pela presteza em notar a atividade suspeita e pela facilidade em me fazer novamente dono de minha conta, sem burocracia desnecessária. Fica aqui um alerta para todos os amigos do blog, que tem conta do Gmail. De tempos em tempos, mudem a senha. Vale a pena perder alguns minutos agora e evitar um monte de dores de cabeça depois.

No comments:

Post a Comment